S kvalitou řemeslníků jsou Češi spokojení, ale s výhradami

PRAHA, 16. ledna 2017 – Při shánění řemeslníků lidé nejvíce dají na osobní zkušenost a své známé. Češi využívají jejich služby nejčastěji na revize (46 %), drobné stavební úpravy (42 %) nebo urgentní opravy (39 %). Více než polovina lidí by přivítala lepší dostupnost řemeslnických profesí. Zkušenost se službami hodinového manžela má v porovnání s řemeslníky jen minimum lidí. To jsou některé závěry výzkumu Raiffeisen stavební spořitelny realizovaného agenturou STEM/MARK.

PRAHA, 16. ledna 2017 – Při shánění řemeslníků lidé nejvíce dají na osobní zkušenost a své známé. Češi využívají jejich služby nejčastěji na revize (46 %), drobné stavební úpravy (42 %) nebo urgentní opravy (39 %). Více než polovina lidí by přivítala lepší dostupnost řemeslnických profesí. Zkušenost se službami hodinového manžela má v porovnání s řemeslníky jen minimum lidí. To jsou některé závěry výzkumu Raiffeisen stavební spořitelny realizovaného agenturou STEM/MARK.

S kvalitou práce řemeslníků bylo spíše spokojeno 6 z 10 respondentů, ovšem jen každý desátý byl spokojen velmi. Vysloveně nespokojených bylo 15 % dotázaných.

Češi řemeslníky příliš nehledají na internetu, jde jen o 13 % lidí - nejčastěji Pražany a vysokoškoláky. Jen 4 % lidí zadává poptávku na internetu a pak čekají na nabídky. Lidé při shánění využívají zejména osvědčené kontakty (56 %) a dávají na doporučení svých známých (59 %).

Přestože v zimním období bývají řemeslníci méně vytížení, tři čtvrtiny lidí nikdy neuvažovalo nad tím, že by si řemeslníka objednali v zimě s cílem získat lepší cenu a dostupnost služeb. Dělá to tak jen 6 % Čechů a 21 % o tom jen uvažuje.

„Lidé jsou zvyklí úpravy domů a bytů řešit spíše v teplejších měsících, pak ale může být problém sehnat dobrého dodavatele, a to zejména v Praze. Díky tomu, že řemeslníci nemají v zimě tolik práce, si můžete víc vybírat a dohodnout nižší cenu,“ říká Lenka Molnárová z Raiffeisen stavební spořitelny.

Třetina lidí neví jak na reklamaci

4 z 10 lidí museli v posledních pěti letech práci řemeslníka reklamovat. Nejčastěji to bylo kvůli skryté vadě, nedodržení dohodnutých termínů a evidentním nedostatkům v kvalitě. Více než třetina lidí vůbec neví, jakým způsobem by reklamaci řešila. Ostatní by nejčastěji volili stížnost u České obchodní inspekce (29 %), stížnost u příslušného cechu (17 %) nebo soudní žalobu (10 %).

(Ne)dostupní řemeslníci

V posledních pěti letech využilo řemeslnické služby 6 z 10 lidí. Nejčastěji to bylo na práce malého rozsahu, z toho nejvíce na revize zařízení (46 %), menší stavební úpravy (42 %) a urgentní opravy (39 %).

Více než polovina lidí by přivítala lepší dostupnost řemeslnických profesí. Češi s výjimkou Pražanů jsou s dostupností i s kvalitou práce řemeslníků spokojenější než Moravané. Respondenti bez maturity a lidé z malých obcí častěji uvádějí velmi snadnou dostupnost i vysokou spokojenost.

Neobjevení hodinoví manželé

Z výzkumu dále vyplývá, že služby tzv. hodinových manželů se zatím na trhu moc neuchytily. V porovnání s řemeslníky s nimi má zkušenost naprosté minimum respondentů. „Obecně platí, že hodinového manžela by si lidé neměli objednávat na práce vyžadující odbornou kvalifikaci nebo certifikaci, což se zpravidla týká větších rekonstrukcí,“ uzavírá Lenka Molnárová.

 

O průzkumu

Zdroj dat: STEM/MARK, reprezentativní vzorek internetové populace, 500 respondentů, prosinec 2016

 

O Raiffeisen stavební spořitelně


Raiffeisen stavební spořitelna poskytuje v České republice stavební spoření a výhodné úvěry na rekonstrukce, modernizace i pořízení bydlení. Na český trh vstoupila v roce 1993 jako první stavební spořitelna, ještě pod jménem AR stavební spořitelna a.s. Je součástí Raiffeisen, největší soukromé finanční skupiny působící na rakouském trhu, jejíž tradice sahá až do roku 1862.

Provozuje širokou síť poradenských míst na území celé České republiky a je spolehlivým partnerem pro řešení nejen bytových potřeb. Její finanční poradci klientům poskytují komplexní finanční poradenství v otázkách bydlení, zajištění života, majetku, rodiny i zabezpečení na stáří.

 

Kontakt:

Lenka Molnárová, PR manažerka a tisková mluvčí, 773 236 983, LMolnarova@rsts.cz

 

Zpět na výpis
Vyhledávání...
Produkty
Dotační poradenství Nové Přepněte na levnější a ekologičtější bydlení Stavební spoření Nyní s akčním výnosem
Důležité odkazy
Kontakty Internet servis
Dotační poradenství
Dotační poradenství Nové Přepněte na levnější a ekologičtější bydlení
Stavební spoření
Stavební spoření Nyní s akčním výnosem
Financování bydlení
Zvýhodněný úvěr Až 2 000 000 Kč bez zajištení nemovitostí Rekopůjčka Úvěr na bydlení bez zajištení, až 2 000 000 Kč Hyposplátka Úver na bydlení se splátkami až na 30 let Půjčka na družstevní bydlení Až 3 000 000 Kč bez zajištení nemovitostí Úvěry pro živnostníky Úver ze stavebního spoření Úvěrový balíček
Bytová družstva a SVJ
Úvěry pro bytová družstva, SVJ a právnické osoby Stavební spoření pro právnické osoby Dotace pro bytová družstva a SVJ
Chytrý běžný účet Pojištění úvěru Pojištění staveb a bytových jednotek Pojištění domácnosti Rizikové životní pojištění Doplňkové penzijní pojištění Pojištění odpovědnosti občana za škodu Pojištění odpovědnosti zaměstnance za škodu Pojištění motorových vozidel - povinné ručení Pojištění motorových vozidel - havarijní pojištění
Ostatní
Kontakty Kalkulačky Ostatní finanční produkty Kariéra O nás Informace Dokumenty Pro média Internet servis