Rok 2003 byl pro stavební spoření zcela výjimečný. Vzhledem k chystané novele zákona bylo uzavřeno více než dva miliony smluv o stavebním spoření a u dalších téměř 400 tisíc smluv došlo k navýšení cílové částky. A právě těmto smlouvám letos končí vázací lhůta, která klientům...
Rok 2003 byl pro stavební spoření zcela výjimečný. Vzhledem k chystané novele zákona bylo uzavřeno více než dva miliony smluv o stavebním spoření a u dalších téměř 400 tisíc smluv došlo k navýšení cílové částky. A právě těmto smlouvám letos končí vázací lhůta, která klientům otevírá řadu možností, jak stavebního spoření využít podle svých představ.
Rok 2003 byl pro stavební spoření zcela výjimečný. Vzhledem k chystané novele zákona bylo uzavřeno více než dva miliony smluv o stavebním spoření a u dalších téměř 400 tisíc smluv došlo k navýšení cílové částky. A právě těmto smlouvám letos končí vázací lhůta, která klientům otevírá řadu možností, jak stavebního spoření využít podle svých představ.
Praha, 3. září 2008 - Řada lidí se domnívá, že jim v letošním roce končí stavební spoření a musí se rozhodnout, zda budou výhod stavebního spoření využívat i do budoucna. Ve skutečnosti ale nekončí smlouvy, pouze jejich vázací lhůty. „Rádi bychom klienty ujistili, že konec vázací lhůty ještě neznamená ukončení smlouvy. Naopak, klienti se nyní mohou rozhodnout, jak se svými smlouvami naložit tak, aby kopírovaly jejich životní styl a potřeby“, vysvětluje Hans-Dieter Funke, člen představenstva Raiffeisen stavební spořitelny.
Klient se samozřejmě může rozhodnout peníze investovat třeba do bydlení, aniž by využil výhodný úvěr. Pak je zcela na místě si uvědomit, že právě díky stavebnímu spoření se mu podařilo naspořit potřebnou částku. „Proč tedy této možnosti znova nevyužít a z malé části peněz si nezaložit nové stavební spoření,“ radí Karel Pavlík, ředitel odboru podpory prodeje a vývoje produktů Raiffeisen stavební spořitelny.
Velkou skupinu klientů stavebních spořitelen tvoří lidé, kteří mají smlouvu o stavebním spoření, na kterou pravidelně posílají finanční obnos, ale neví, v jakém stádiu se jejich smlouva nachází. Možnosti jsou vlastně dvě – cílová částka již byla překročena nebo ještě nebyla dosažena. A co tedy dělat? „V případě překročení cílové částky má klient možnost si ji navýšit a dál spořit. V případě, že ještě cílové částky nebylo dosaženo, může klient klidně spořit dál, a to až do dospoření této částky,“ vysvětluje Pavlík.
Je dobré si také uvědomit, že pokud již klient stavební spoření má, získává tak výhodnější podmínky. „Stavební spořitelny mají zavedený pojem tzv. známého klienta, tedy takového, který pravidelně spoří a ve spořitelně již má historii. Takový člověk u nás může čerpat řadu výhod,“ doplňuje Pavlík.
Stavební spoření je dlouhodobě jedním z pilířů financování bydlení a jeho výhod už využila více než polovina občanů České republiky. Klienti stavebních spořitelen mají možnost získat výhodné úročení vkladů a státní podporu, nízký úrok garantovaný po celou dobu splácení či možnost úvěr předčasně splatit bez jakýchkoliv sankcí. „Stavební spoření nabízí řadu výhod jak pro klienty, kteří se rozhodli spořit, tak i pro ty, kteří chtějí čerpat úvěr na bydlení. Navíc nikdy nevíte, zda prostředky na bydlení nebudete v budoucnu potřebovat,“ uzavírá Funke.
Více informací vám poskytnou:
Eva Gruberová, RSTS, tel.: +420 271 032 901, e-mail: egruberova@rsts.cz
David Brejcha, IDMZ, tel.: +420 246 035 971,e-mail: david.brejcha@idmz.cz
www.rsts.cz